2010. január 15., péntek

Ramses II. = Fáraó

Most az én egyik gyerekkori kedvenc társasjátékomról írnék. Abba az időben Ramses II. néven ismertetett a játék. Mára már eléggé eltűnt a játékpolcokról. Legalábbis én azt hittem, de most rábukkantam a játékra Fáraó társasjáték néven. Azt nem tudom, hogy a Ravensburger miért változtatott nevet, de nagyon örültem, hogy megtaláltam a játékot és felelevenítettem a régi idők perceit.
A játékot 1-5 személy játszhatja. Én mindig kettesben játszottam a barátnőmmel és nem mindig tetszett neki, hogy én nyerek. A játék lényege, hogy a táblán elrejtett kincseket meg kell találni úgy, hogy a 47 piramis eltakarja a játékmezőt, így nem látjuk a kincseket. A piramisok mozgatásával tudunk előre lépni. A kártyák segítenek abba, hogy melyik kincset kell megkeresnek.
A kártyák között a 2. pakli, vagyis az eseménykártyák feladatokra mutatnak. Ebben a részben kell bizonyítanod mennyire jegyezted meg az első körben a kincsek helyeit. Ekkor bármi megtörténhet: kártyák gazdát cserélnek, piramisok emelkednek, stb..
A végső összecsapásban gyorsan meg kell találnod a kincseket, hiszen itt rengeteg pontot szerezhetsz. A játék végén össze kell számolni a kártyákon található pontokat és az nyer, aki több pontot szerzett.
Kitűnő memóriajáték kicsiknek és nagyoknak egyaránt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése